جنون جنسی و گسترش ایدز از پیامدهای مصرف مواد محرک است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 106
بازدید ماه : 347
بازدید کل : 8695
تعداد مطالب : 476
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1

جنون جنسی و گسترش ایدز از پیامدهای مصرف مواد محرک است

جنون جنسی و گسترش ایدز از پیامدهای مصرف مواد محرک است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مصرف مواد محرک تبدیل به معضل اجتماعی شده و مصرف‌کنندگان آن با ابتلا به جنون جنسی در معرض آسیب‌های مغزی و روانی قرار گرفته‌اند و در این میان باعث شیوع ایدز نیز شده است.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، محمد مهدی گویا در همایش روز جهانی ایدز گفت: با وجود کاهش موارد ابتلا به ایدز در 3 دهه گذشته هنوز هم این بیماری رشد اجتماعی و اقتصادی را تهدید می‌کند و هر بیمار برای دریافت دارو میلیون‌ها تومان هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: مصرف مواد محرک به شکل نگران‌کننده‌ای رو به افزایش است و از طرفی نمی‌توان ادعا کرد بیماری ایدز کنترل شده است چرا که طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، در اروپا موارد ابتلا ظرف یک سال 8 درصد بیشتر شده است.

گویا گفت: مصرف ترکیبات آمفتامین به معضل اجتماعی و سلامت تبدیل شده و روز به روز در حال گسترش است، مصرف‌کنندگان این مواد با ابتلا به جنون نجنسی دچار آسیب‌های برگشت‌ناپذیر مغزی و روانی می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در این شرایط خدمات کاهش آسیب به آن شکل که باید وجود ندارد و تصور اینکه بتوانیم مصرف این مواد را کنترل کنیم کار دشواری است و در عین حال درمان قطعی هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: نیمی از مبتلایان جهان از وضعیت خود بی اطلاع‌اند و در 18 کشور دنیا مطالعه شده باقی ماندن بیماران در چرخه درمان در حال کاهش است، با این وجود شاخص بقا در درمان ایدز در کشور طی 12 ماه پس از شروع درمان 86 درصد است اما پوشش درمان نوزادان به میزان نصف آن بوده و تحت درمان قرار نمی‌گیرند.

گویا نسبت به ابتلای نوجوانان به ایدز هشدار داد و گفت: مهمترین کاری که می‌توانیم بکنیم اطلاع‌رسانی، مشاوره و انجام آزمایش است چرا که یک هفتم موارد جدید ابتلا در دوره نوجوانی رخ می‌دهد بنابراین باید قوانین بازبینی شود تا نوجوانان در معرض خطر آموزش‌های لازم را ببینند.

وی همچنین مقاومت دارویی را در درمان ایدز به عنوان یک مشکل جدی توصیف کرد و گفت: بروز مقاومت دارویی پیامدهای سنگینی دارد و مصرف داروهای رده دوم ده‌ها برابر گران‌تر و پرعارضه‌تر هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: دسترسی به گروه‌های پرخطر، گسترش ارتباط و اطلاع‌رسانی، ایجاد برنامه‌های ویژه برای کاهش مصرف مواد محرک، تجدید نظر در برنامه‌های کاهش اعتیاد، حداقل رساندن انگ و تبعیض و تقویت مشاوره و آزمایش از اهدافی است که وزارت بهداشت در حوزه مقابله با ایدز در نظر دارد.

 




:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: جنون جنسی و گسترش ایدز از پیامدهای مصرف مواد محرک است , دباره مواد مخدر , پیامدهای مصرف مواد محرک , گسترش ایدز , درباره ی ایدز , خبرجدید درباره ی ایدز , دنیای ایدز , ایدز , مطلب درباره ی ایدز , اخبار روز پزشکی , دنیای فرد مبتلا به ایدز , ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : مانوالا
ت : دو شنبه 11 آذر 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');